Suomen Vitamiinikeskus | Vitamiinit ja ravintolisät verkkokaupasta

Tilaus -ja toimitusehdot

Tilaus -ja toimitusehdot

Näissä tilausehdoissa kuvataan ne sopimusehdot, joita sovelletaan kaikkiin Suomen Vitamiinikeskus Oy:ltä tehtyihin tilauksiin. Asiakas sitoutuu näihin ehtoihin tilatessaan Suomen Vitamiinikeskus Oy:n tuotteita.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa tilaukseen, laskutukseen tai tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä numerossa 044 446 6000. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9:00-15:00.

Soittaminen asiakaspalveluun maksaa soittajan oman operaattorin veloittaman normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelun hinnan. Asiakaspalvelumme palvelee myös sähköpostiosoitteessa: asiakaspalvelu@vitamiinikeskus.fi  sekä kotisivuiltamme osoitteesta www.vitamiinikeskus.fi/asiakaspalvelu löytyvän palautelomakkeen avulla.

 

Tilausmuodot

Asiakas voi tehdä tehdä tilauksen joko jatkuvana tai kertatilauksena. Tilausmuoto ilmoitetaan tilausta tehdessä. Alle 18-vuotiailta vaaditaan huoltajan suostumus tilaamiseen.

Kertalähetys

Asiakas voi tilata tuotteita kertalähetyksenä, jolloin asiakas saa tilaamansa yhden tuotelähetyksen. Tilaus ei jatku tämän jälkeen, jollei asiakas muuta tilaustaan jatkuvaksi tilaukseksi. Kaikki verkkokaupasta tehdyt tilaukset ovat kertalähetyksiä.

Jatkuva tilaus

Jatkuva tilaus on voimassa toistaiseksi, kunnes se irtisanotaan. Jatkuvassa tilauksessa asiakas saa tuotteet suoraan kotiin toimitettuna ennalta sovituin toimitusvälein. Asiakas voi halutessaan muuttaa tilauksen toimitusväliä, pitää tauon lähetyksestä tai aikaistaa tilausta. Jatkuva tilaus on aina edullisempi kuin vastaavan sisältöisen kertalähetyksen normaalihinta.

 

Tuotteiden toimitus

Tuotteet toimitetaan yleensä viikon sisällä tilauksen käsittelystä. Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset toimitetaan 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta. Tuotteiden toimitusaika on riippuvainen Postin toimitusnopeudesta. Toimitamme tuotteita Suomeen.

Tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaan osoitteeseen kirjeenä. Kirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai -laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen, ja asiakas voi noutaa lähetyksen postista.

Asiakkaalle, jolla on jatkuva tilaus, tuotteet toimitetaan kotiin ilman erillisiä toimituskuluja. Verkkokaupan kautta tehtyihin tilauksiin lisätään toimituskulua 4,90€. Asiakas maksaa kuitenkin vain yhdet toimituskulut riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta hän tilaa.

 Tilaukset toimitetaan aina force majeure -varauksin (lakko, luonnonmullistus yms.).

 

Tuotteiden laskutus

Tilauksen sisältämät tuotteet laskutetaan tuotteiden toimituksen yhteydessä. Tilattaessa tuotteita verkkokaupan kautta, kertalähetys veloitetaan etukäteen.

Tilausta koskevat laskut tulee maksaa niiden eräpäivään mennessä. Jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, meillä on oikeus keskeyttää tilaus, kunnes kyseinen lasku on maksettu. Perimme viivästyneestä maksusta korkolain mukaista viivästyskorkoa sekä maksukehotuksen perusteella perittävät huomautusmaksut. Jos erääntynyttä maksua ei ole suoritettu maksukehotuksesta huolimatta, voimme siirtää saatavan perintätoimiston perittäväksi. Tilauksen maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

 

Jatkuvan tilauksen peruuttaminen

Jatkuva tilaus jatkuu ilman erillistä ilmoitusta, kunnes asiakas irtisanoo tilauksen. Mikäli asiakas haluaa irtisanoa jatkuvan tilauksen tai tehdä tilaukselleen muutoksia, tulee ne tehdä viimeistään 14 vuorokautta ennen seuraavan toimituksen alkua. Seuraava toimituspäivä ja viimeinen mahdollinen muutospäivä näkyvät asiakkaan laskulla. Asiakas voi lopettaa tilauksen joko soittamalla asiakaspalveluumme (044 446 6000) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vitamiinikeskus.fi (asiakkaan tulee liittää mukaan asiakasnumero tai nimi- ja osoitetiedot).

 

Tilauksen palautusehdot

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain 6:15 nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta, jolloin vastaanotetut tuotteet tulee palauttaa. Palautusoikeus ei koske jatkuvan tilauksen ensimmäisen tuotelähetyksen jälkeen toimitettuja tuotelähetyksiä.

Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Palautettavat tuotteet tulee palauttaa samassa lähetyslaatikossa, jossa ne on lähetetty asiakkaalle tai niin, että lähetys katsotaan kirjeeksi (korkeus max 3 cm). Tuotteiden palautuksesta tulee sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa.

 

Reklamaatiot

Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

Jos asiakas saa viallisen tai väärin toimitetun tuotteen tai jos toimitus muuten eroaa asiakkaan tekemästä tilauksesta, asiakas voi reklamoida asiasta. Reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse: asiakaspalvelu@vitamiinikeskus.fi tai puhelimitse, 044 446 6000.

Virheellinen tuote tai toimitus tulee palauttaa.

 

Suoritusten palauttaminen

Tilauksesta maksettu liikasuoritus siirretään seuraavan tilausjakson hyväksi tai muuhun avoinna olevaan saatavaan. Päättyvissä tilauksissa palautamme suorituksen, mikäli se ylittää viisi (5) euroa ja asiakas ilmoittaa pankkiyhteystietonsa.

 

Osoitteenmuutokset

Asiakaan tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme uusi osoitetieto, jotta voimme toimittaa tuotteet oikeaan osoitteeseen.

 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa asiakasta pyydetään ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

 

Henkilötietojen käyttö

Rekisteriseloste löytyy osiosta: Rekisteriseloste.